Friday, July 8, 2011

ცოტა რამ ზღვის გოჭების შესახებ


რამოდენიმე თვის წინ ერთმა ჩემმა მეგობარმა ზღვის გოჭი მაჩუქა. დანახვისთანავე შემიყვარდა და ვცდილობდი მისთვის კარგი მეგობრობა გამეწია. ,,გაბი" ასე ერქვა გოჭს რომელიც ზოგს დიდ აკვარეუმში მოცურავე სელაპი ეგონა, ზოგს ჩვეულებრივი გოჭი. განსაკუთრებით მამაჩემს უყვარდა ეს გოჭი და ,,გაბის" გამო გადაპუტული ჰქონდა მთელი სფ.კ ,,მერანის" სტადიონის ბალახეულობა. მისი სიკვდილიც სწორედ მან გადაიტანა მძიმედ და წუთიერი დუმილიც მიაგო. :):):(:(:(
მოკლედ ჩემი ,,გაბი" ნათელში იყო და მინდა ცოთა რამ გაგანდოთ მათ შესახებ:
 ზღვის გოჭი (Cavia porcellus), გვინეური ზღვის გოჭი, ძუძუმწოვარი ცხოველი მღრღნელების რიგისა. მისი უკუდო სხეული 35 სმ აღწევს. უკანა თათზე 3 თითი აქვს, წინაზე – 4, ზურგი – მოყავისფრო-რუხია. ცხოვრობს პერუს მთისწინების ღია ადგილებში. ბინადრობს სოროებში პატარ-პატარა ჯგუფებად. წელიწადში 2-ჯერ შობს 1-4 ნაშიერს. ზღვის გოჭი (ან მისი ახლობელი სახეობა) სახორცედ მოაშინაურეს ინკებმა. ევროპაში შემოყვანილია XVI საუკუნეში. ზღვის გოჭს იყენებენ ბიოლოგიასა და მედიცინაში ფიზიოლოგიური, იმუნოლოგიური და სხვა ცდებისათვის. ტყვეობაში მრავლდება მთელი წლის განმავლობაში და შობს 6 ნაშიერს. ცუდად იტანს ტენპერატურის მკვეთრ ცვლილებას. 
პირველ რიგში უნდა გაითვალისწინოთ რომ ზღვის გოჭებს უყვართ ბოსტნეული.  გირჩევთ გამოკვებოთ თქვენი მუცელა გოჭი შემდეგი ბოსტნეულით: სტაფილო,გათლილი კატოფილი,სალათის პურცელი,პეტრუშკა,კამა,კომბოსტო,კიტრი,პამიდორი.
ეს საკვები არის ძირითადი და მნიშვნელოვანი ის თქვენს მუცელა გოჭს სიცოცხლეს გაუხანგრძლივებს. საცხოვრებელი პირობები.
პირველ რიგში გახსოვდეთ რომ ზღვის გოჭი პატარა შეიძინოთ რადგანაც ადვილად შეგეჩვიოთ.
აკვარიუმში ჩაყარეთ ნახერხი და ყოველ 3 დგეში ერთხელ გამოუცვალეთ ნახერხი ჰიგიენის დაცვის მიზნით.
ნუ გააღვიძებთ ზღვის გოჭს, როცა ძინავს ან არ შეაშინოთ ის რადგანაც შეიძლება გული გაუსკდეს და ….. ამიტომ აცალეთ ძილი . მათ დიდი ნაწილი ძინავთ როცა შეჭამენ ხელში არ აიყვანოთ (ახალნაჭამზე რა) აცალეთ დაისვენონ მოინელონ საკვები.

უსიტყვოდ, უსათაუროდ.... ჩემთვის ყველაზე კარგი და მაგარიი

პროფესია ,,ფეხბურთელი"



ის არ ყიფილა ვარსკვლავი თუმცა მასზე გიჟდებიან.
 მას  ხშირად არ უმართლებდა, თუმცა მუდამ წარმატებულია.
ის საკუთარი საქმის პროფესიონალია და მისოი ,,ერადერთი  სიყვარული“   ფეხბურთი დარჩება .
დიბადა 1986 წლის 21 ივნის. მისი დაბადებაც კი ისეთიუვე უცნაური და საოიცარი იყო როგორც მისი ცხოვრება. 
დაოჯახებული, მაგრამ მუდამ თავისუფალი. ,,ის“ ვერ მიატოვა, ვერ დათმო მხოლოდ იმიტომ, რომ დიდხანს ბრძოლობდა და  იბრძოდა მისთვის, წარმატებისთვის და ოჯახისთვის.
კარიერა:
დაიწყო და ჩამოყლიბდა როგორც ფეხბურთელი  ქ. ხობში,  ამავე ქალაქის საფეხბურთო კლუბ ,,ხობის კოლხეთში“.  როგორც მისი მეგობრები იძახიან დაბადებიდან  3 ნომერია და ბოლომდე ამ ნომრით სურს თამაშის გაგრძელება, რათა  გააგრძელოს  სახელოვანი მამის გიორგი ფარფალიას  და  დიდი ფეხბურთელი   გოჩა ფარფალიას  გზა. 


კარიერა 35 -ტე სკოლაში გააგრძელა და შეიძლება  ითქვას სკოლაში გატარებულმა  წლებმა მას ბევრი ასწავლა და წარმოაჩინა როგორც ფეხბურთელი.  მახსოვს მაშინ მისი მწვრთნელი როგორ დასდევდა,  რათა არ გარეულიყო ცუდ  სიტუაციებში და მისთვის ზედგამოჭრილი პროფესიისთვის არ დაენებებინა თავი. გაუთავებელი ზარები სახლში და მუდმივი კონტროლი. ეს ცოტა გამაღიზიანებელიც იყო, თუმცა ამ პერიოდმა ის ჩამოაყალიბა,  ისეთ პიროვნებად როგორადაც დღეს ჩვენ მას ვიცნობთ. მახსოვს მაშინ მის პედაგოგს (მწვრთნელს) თმაზი ერქვა. J
სერიოზული კარიერის დასაწყისი მაშინ დაიწყო როდესაც პირველი დამოუკიდებელი მისი მოგზაურობა როგორც ფეხბურთელმა მოლდავეთში განახორციელა. ძალიან პატარა იყო სერიოზული ცვლილებებისთვის, მაგრამ ჩვენ ეს გადავლახეთ. მახსოვს მისი სახე როდესაც წავიდა. შეშინებული, გახარებული, ემოციური და თვითდაჯერებული საკუთარ თავში.  მახსოვს მშინ პაატა თათარიშვილის ეგიდით მოხდა მისი იქ გაშვება. სამწუხაროდ მალევე მოუწია იქიდან დაბრუნება, მაგრამ იქიდან წამოსვლის ემოციებმა არ გატეხა ის და მალევე შეუდგა მომზადებას.
ნაკრები:
19 წლამდელთა ნაკრებში გამოიძახეს.  საკმაოდ წარმატებული კაიერა დაიწყო მის ცხვრებაში.
მისი საქმის პროფესიონალიზმი არაერთხელ წარმოაჩნა საზოგადოების და გულშემატკივრების წინაშე.  თუმცა მისი ფიცხი ხაციათიდან და სამართლიანობის მოყვარული სულიდან გამომდინარე გუნდიდან წამოვიდა.
ოლიმპი:
ოლიმპი და ჯონი ჯანელიძე. ეს ეს ორი ყოველითვის ღიმილით გამახსენდება მეც  და მთელს ოჯახს. მახსოვს თიოთოეული ფეხბურთელის კარგი დამოკიდებულება ამ პიროვნებისადმი. სასაცლო, კატეგორიული, მოთხოვნი და  მეგობარი.
  ბევრი აკავშირებს ამ პიროვნებას მშობლუირ ქალაქთან და არაერთხელ დაბრუნებულა საკუთარ კერაში სათამაშოდ, სადაც მას გულით  ელიან ყოველთვის, სადაც ის გაზარდეს და ჩამოაყალიბეს როგორც პიროვნება, ასევე დიდმა პიროვნებებმა, როგორებიც არიან  ლევან ნოდია,  ფრიდონ გოცირიძე  და სხვანი.  საკუთარ ნაჭუჭში იგრძნობს თავს მუდამ ,,ხობის კოლხეთში“, თუმცა ცოვრება გრძელდება და მისი კარიერა მერანში გაგრძელდა.
მერანი:
ამ პერიოდს მე კარიერის პიკს დავარქმევდი.  საოცარი ფორმა, გუნდური მუშაობის პრინციპი.  მწევრტნელი დავით ეჯიბიშვილი იყო, კარგად მახოვს იმ წელს უმაღლეს ლიგაში გადავიდნენ, ბევრი იბრძოლეს, მაგრამ სამწუხაროდ გუნდი დაშალეს და ახალი სეზონი სხვა ფეხბურთელებით გააგრძელებს. დღეს ეს გუნდი აღარ არსებობს. 

უკრაინა: ,,დესნა“  
რთული იყო თავის დამკვიდრება იქ სადაც არავინა შენიანი, იქ სადაც უზარმაზარი კონკურენციაა და მიუხედავად შენი ბრწყინვალე შედეგებისა, ზოგადად  ყურაღება  40%-ტს უტოლდება.  საბოლოო გამარჯვება, გულშემატკივარის სიყვარული და იმედი მოიპოვა. 
  ეს ყოველივე მძიმე შრომით და თვითდაჯერებულობით გამოიარა. არასოდეს დაუხრია თავი და მის თავში დარწმუნებულმა ბევრს მიაღწია.  ძნელია თავის დამვიდრება, განსაკუთრებით იმ სფეროში სადაც უზარმაზარი კონკურენციაა, დიდი ,,ეშმაკობები“ და ,,შავი ბიზნესი“ ტრიალებს.  დღეს ის მისით ვარჯიშობს.  ბევრი გეგმები და შემოთვაზებები აქვს და  სანამ საბოლოოდ გადაწყვეთს სადმე წასვლას გულმოდგინედ  ემზადება.  ქვეყანას დატოვებს ,,ურჩი შვილი“ მხოლოდ იმიტომ, რომ საკუთარმა ქვეყნამ არ(ვერ)  მიიღო.




უპერსპექტივო ფეხბურთი

ეს დავწერე დაახლოებით 2 ან 3 წლის წინ.. :):):) უბრალოდ მომინდა რომ დამედო. :):):)


ცხოვრება თამაში გახდა, თამაში კი შეჯიბრის გარეშე გამორიცხულია. თამაშობ იმისთვის რომ ეჯიბრები ვიღაცას იმისთვის რომ აჯობო. შეჯიბრის ერთ_ერთი სახე სპორტია.
 სპორტი კი ფეხბურთია, მე ასე დავარქმევდი. ფეხბურთი მილიონობით ადამიანის დიდი და უმთვარესი გატაცებაა. არ არსებობს ადამიანი ვისაც ფეხბურთი თუნდაც 5% მაინც არ აინტერესებს.
 ფეხბურთი ეს ის წარმატებაა, რამაც შეიძლება შენს ქვეყანას დიდი სახელი და აღიარება მოუპოვოს და ბოლო_ბოლო ეს ყველაფერი ხომ ლამაზი თამაშია.
...  და სწორედ რომ თამაშია. მის შიგნით რა იმალება ეს არავინ იცის და ვერც მიხვდება თუ ცოტათი მაინც არაა ჩახედული მასში.
დღეს ფეხბურთი და საერთოდ სპორტი ასე ვთქვათ ნულიდან იწყებს ცხოვრებას და რაიმეს თქმა ცოტათი ძნელია. ერთი რამ კი ნათელია მის გაუმჯობესებას და ბნელი დაჯგუფებების დაშლას სპორტის სამყაროს დაახლოებით 15 წელია ელის და აი ნანატრი დღეც დადგა.
 საერთოდ ყველაზრე აქტუალური თემაა მსოფლიოში  და რათქმაუნდა საქართველოშიც , მაგრამ მთავარი საბოლოო შედეგი, მიზანი და წარმატებაა. ფეხბურთელების უმეტესობას არ გააჩნია უმაღლეს დონეზე ასპარეზობის გამოცდილება და აი ეს არის  სწორედ წაგების ერთ_ერთი მთავარი მიზეზიც. აღარაფერს ვამბობ საერთოდ, ქართული ფეხბურთის ძველ სენსე _ ამდენ საგოლე მომენტს რომ შექმნი, რეალიზაციის მომენტიც როგორმე უნდა გაიზარდოს. მწვრთნელების მთავარი გასასამართლებელი მიზეზი კი ის არის რომ მოითამაშეებს ჯამში გამოცდილება აკლიათო. გამოცდილების მიღება სპორცმენებისთვის კი  საქართველოს ფეხბურთის ფედერაციას ძვირი უჯდებოდა.
 მეტოქეს ვაჯობეთ, მაგრამ წავაგეთო. უდავო უპირატესობის  მიუხედავად თამაში მაინც წავაგეთ.
 რას ნიშნავს მეტოქეს ვაჯობეთ, მაგრამ წავაგეთო? ნუთუ შეიძლება აჯობო  მეტოქეს და წააგო, გქონდეს უპირატესობა და მაინც წააგო. რა არის ამის ძირითადი მიზეზი? ის ხომ არა რომ ქართველ ფეხბურთელებს აკლიათ გუნდური თამაში, ის ხომ არა რომ დაცვაში უხეში შეცდომებია, თავდაცვა არაფრად ვარგა, მხოლოდ მეკარე არ არის მთელი გუნდი. მთელი გუნდი ერთად უნდა იმარჯვებდეს ან, პირიქით მარცხდებოდეს; ანუ მოგება და წაგება კონრეტულ ფეხბურთელს არ უნდა, ,,მივაწეროთ’’ რაღა თქმა უნდა მწვრთნელიც არ უნდა დაგვავიწყდეს.
 ჩვენს ფეხბურთელებს შებოჭილობა ეტყობათ, ალბათ ერთ_ერთი მთავარი, ფაქტორი რწმენის მომენტია, რომელიც რატომღაც არ გააჩნიათ დღევანდელ ფეხბურთელებს. ფეხბურთის ბედი არ არ საქართველოში უმნიშვნელო თემა, არ არის ადვილი იყო ფეხბურთელი  საქართველოში. აქ  მოთამაშე ფეხბურთელებს მეტწილად ცარიელი ტრიბუნების წინ უწევთ თამაში, ხოლო როგორც ვიცით გულშემატკივარი სპორცმენისთვის უმთავრესი სტიმულია. შეიძლება სწორედ ამ ფაქტორმა შეარყია მათი რწმენა., ხალხს აღარ სჯერა მოგების, რის შედეგად მათ საკუთარი თავის რწმენა დაკარგეს. საჭიროა რომ მათ ფსიქოლოგიური ტვირთის გარეშე ითამაშონ. 
 საშხაპე , კარგი კვება, დარბაზები, კარგი მინდორი, ხელფასები, პრემიების დროულად აღება, ნორმალური მწვრთნელი, საქართველოში მოთამაშე ფეხბურთელისთვის ფუფუნება და ყველაზე აქტუალური საკითხია. 
ფაქტიურად ინფრასტრუქტურა არ არის განვითარებული  სახელმწიფო  დახმარების ნაცვლად, პირიქით დიდ გადასახადებს აწესებს. გუნდებს ფინანსური პრობლემები აქვთ. კერძო პირებს არანაირი შეღავათს არ უკეთებენ გადასახადზე. სახელმწიფო ძირითადად გუნდებს აღარ აფინანსებს. ბიუჯეტიდან სპორტის განვითარებისათვის ძალიან მცირე თანხა გამოიყოფა. 
დღეს როგორც იქნა იმედი ნაპერწკალი ჩაისახა ახალი თაობის წარმომადგენელთა მოსვლით საქართველოს ფეხბურთის ფედერაციაში. არის იმედი რომ უპერსპექტივო ფეხბურთს რაღაც გზა_კვალს ვანახებთ. რაც მთავარია ფეხბურთელებს მიეცემათ უკეთესი პირობები და საშუალება რომ მოემზადონ უკეთესად, ითამაშებენ სწორ თამაშს, დიახ სწორ თამაში უნდა ითამაშონ. ლაღად ფსიქოლოგიური წნეხის გარეშე, მეტად უნდა სჯეროდეთ საკუთარი თავის, იყვნენ მობილიზებულები თამაშის დროს და რაც მთავარია ანახონ ხალხს ლამაზი თამაში, რითაც ქართველები არ ვართ განებივრებულები.   






ფანტასტიური ზაფხული

ფანტასტიური ზაფხული

     პირველი დამოუკიდებელი მოგზაურობა ჩემი მაშინ დაიწყო როდესაც 2008 წლის ომს გავექეცით მე და ჩემი ოჯახის ნაწილი კიევში. :) ,,კარგი დრო გავატარე’’, მაგრამ ეს ის არ იყო რაც ყოველთვის მინდოდა. მე კი მინდოდა მეგობრებთან ერთად აწყვეტა, ნაირ- ნაირ კლუბებში წანწალი და ბოლო- ბოლო თმები შემეგება ვარდისფრად, იმიტომ რომ არ ვიყავი საქართველოში და არავინ დამიწყებდა პირდაღებული ყურებას. ეს ყოველივე რათქმაუნდა არ მომხდარა გარდა იმისა, რომ კარგი ადამინები გავიცანი 2ჯერ ვიყავი რესტორანში და დავტკეპნე ეგრედწოდებული ,,კიევური ხელოვნური პლაჟები’’. მაგრამ ზაგარი იცოცხლე ისეთი მქონდა.
 ჩამოსვლა საოცრად გამიხარდა რადგან ყველა მენატრებოდ და საოცრად განვიცდიდი ჩემი ..დედიკოს’’ და ,,მამიკოს’’ გარეშე.
  მიიწურა ზამთარიც და მოვიდა საოცარი ჩემი სამეგრელოს ,,პაესტკის’’ პერიოდიც. ურეკი ყოველზაფხულს გამოწერილი მაქვს და ტვინის ,,ამთხრელ’’ ბავშვებთან ერთად დასვენება, თან მათ ვემსახურები როგორც ძიძა. რას იზამ ბავშვები არიან, თან ,,მამიკოს ბავშვები’’. დგება ნანატრი წამი და ჩამოვდივარ ჩემს რაიონში ,,ხობში’’. საოცარია, აქაური ჰაერიც კი პარიზის ჰაერივითაა თბილი და ტკბილი. თუმცა პარიზში არასოდეს ვყოფილვარ. :) ,,ბებულიკო’’ და გაბუშტული ,,ბაბულიკო’’ მთელი წელი მელოდებოდნენ და როგორც იქნა მეც ჩავედი. ზაფხული ბავშვობის მეგობრებიც წრეში გადის, არყის სმაში და ნათლიაჩემის სახლში, რომელიც ყველაფერში ,,გვისწორებს’’ ჯოკერის თამაშში ვათენებთ და ვაღამებთ. გამთენიისას, როდესაც უკვე ჩვენი ხმაური ქალაქს სცდება, პასუხად კი ჩვენი მეზობელი კარლინგის ,,გინება’’ შემოგვეწევა, რომელიც გვაიძულებს ან იქნებ გვანიშნებს იმას, რომ დროა სახლებში დავიშალოთ.
  შუაგამე როდესაც არ გინდა ბებულიკომ და ბაბულიკომ დაგინახონ და შენი პატიოსანი სახელი შეიბღალოს მათ წინაშე იძულებულს გხდის, რომ ჟანგიან ღობეს გადაახტე და კინჩხიც კი მოიტეხო, ოღონდ ჩუმად შეიპარო სახლში.
 დილა საფიქრალით გათენდა: რა დავლიოთ? უკანასკნელი ,,მამიკოს’’ გამოგზავნილი 20 ლარი კი სულ არაყში და ,,ზაკუსკაში’’ დაიხარჯა სასტავთან ერთად. ბოლო გამოსავალი ისაა რომ დროა ,,ბაბულიკოს’’ 4 წლის შენახული არაყი მოპარო და მეგობრებთან ერთად ისიამოვნო ერთი დღე. მერე რა,  რომ ამან შეიძლება პედაგოგის ,,ბებულიკოს’’ და  ზედმეტად პატიოსანი ,,ბაბულიკოს’’ აღშფოთება გამოიწვიოს. რპოგორ შეიძლება მისმა შვილიშვილმა ასეთი რამ ჩაიდინოს და ბოლოს ისე გადის დღეები რომ წასვლის დრო ახლოვდება და მათ ყველაფერი ავიწყდებათ და გპატიობენ, რადგან კიდევ ერთი წელი ვერ გნახავენ.
   შეგრძნებები ერთი თვე მაინც გყვება და ერთი თვის შემდეგ კი ფიქრს იწყებ, თუ როდის გავა წელი რომ ისევ მოიპარო ,,ბაბულიკოს’’ არაყი და ხმაურით ,,გაამწარო’’ მეზობელი კარლინგი. :):):)

ნატალი და ფანტასტიური განწყობააა

Ooh, ooh, ooh, ooh,

Oh, oh,

Ooh, oh, oh, yeh

Hm, Hm, hm, hm, hm

This will be an everlasting love

This will be the one I’ve waited for

This will be the first time anyone has loved me

Oh, oh, oh

I’m so glad you found me in time

And I’m so glad that you’ve rectified my mind

This will be an everlasting love for me

Oh, oh

Loving you is some kind of wonderful

Because you've shown me just how much you care

You’ve given me the thrill of a lifetime 

And made me believe you’ve got more thrills to spare, oh

This will be an everlasting love, oh yes it will now

You’ve brought a lot of sunshine into my life

You’ve filled me with happiness I never knew

You gave me more joy than I ever dreamed of

And no one, no one can take the place of you, ooh

This will be, you and me, yes-sir-ee, eternally 

Hugging and squeezing and kissing and pleasing

Together, forever, through rain or whatever

Yeh, yeh, yeh, yeh, you and me

So long as I’m living, true love I’ll be giving 

To you I’ll be serving cuz you’re so deserving 

Hey, you’re so deserving, you’re so deserving

Yeh, yeh, yeh, oh, oh, oh, oh

Love, love, love, love, love, love

Love, love, love, love

Love, love, love, love, love 

Love, love, love

From now on, from now on, yeh

From now on, from now on, yeh


**** **** ****

თემის ძებაში იმდენი ფორუმ გვერდები შემოვიარე რომ თვალიც კი ამიჭრელდა.  ეს ფოტო ხელოვნებაო, ის ლიტერატურაო, მოკლედ ძალიან ბევრი ვირბინე საიტებს შორის და ბოლოს იმ თემას წავაწყდი რაც ასე თუ ისე ყველაზე ძალიან მაღელვებდა. მართლია ეს ის არაა რაც უნდა დამეწერა.
   ეს არაა რომელიმე წიგნის განხილვა და შეფასება უნიკალური ნახატებისა, რომელიც კულტურის დარგს შეეფერბა, მაგრამ ეს ისაა რაც ყველას გვაღელვებს და გვაერთიანებს.
 ლოს ანჟელესში, მილკენის ინსტიტუტის ყოველწლიურ გლობალურ კონფერენციაზე გამოსვლისას 27 აპრილს პრეზიდენტმა სააკაშვილმა აუდიტორიას განუცხადა, რომ ის "ნაწილობრივ" იზიარებს სასამართლო სისტემის მისამართით გამოთქმულ კრიტიკას, ხოლო მედიის თავისუფლების მისამართით გამოთქმულ პრეტინზიებს მან "სრული სისულელე" უწოდა.   სამწუხაროა, რომ ქართული მედია დღეს თავისუფლებით ვერ დაიკვეხნის, ერთი დინებით მიედინება და არც აპირებს ამ დინებას გადაუხვიოს. დამნაშავის ძიება ალბათ ცოტა უხეხული იქნებოდა, თუმცა ეს არ გახდა საჭირო  თვით აღიარება უგუნურობისა თავად მოახერხეს. დამნაშავე ალბათ, სიტყვა „დემოკრატიაა“, რომელსაც დღეს სიტყვის მასალად თუ გამოვიყენებთ. ხელისუფლების დანაწილების პრინციპი ნებისმიერი დემოკრატიული სახელმწიფოს დამახასიათებელი ნიშანია. იგი სამ შტოდ იყოფა საკამნონმდებლო, აღმასრულებელი და სასამართლო ხელისუფლებად, სამივე ერთმანეთის მიმართ კონტროლს ახორციელებს, ამის გარდა არის მეოთხე ხელისუფლება, რომელსაც საზოგადოების წინაშე დიდი ვალდებულება დააკისრეს. საზოგადოებისაგან დაკისრებული მოვალეობა კი არც თუ ისე წარმატებით აითვისეს ,,ვაი ჟურნლისტებმა’’.
ალბათ მკითხველს დაებადა კითხვა, ტელევიზია თუ არა პრესა ხომ მაინც არსებობსო? რა თქმა უნდა, არსებობს „ყვითელი“ პრესა. „გაყვითლებული“ გაზეთ-ჟურნალები უფრო იზიდავს საზოგადოებას, ეს იმიტომ, რომ ქართული მედია მოწოდების სიმაღლეზე არ დგას, იშვიათად ან საერთოდ ვერ ნახავ ანალიტიკურ პუბლიკაციებს, ვერსად იპოვი ან ძალიან იშვიათად შევხდებით ფაქტებს, ანალიზს, არგუმენტებსა და ობიექტურობას.
  სწორედ  თავისუფალი, მიუკერძოებელი და დამოუკიდებელი ჟურნალისტიკა უნდა იყოს თვალი და ყური მაყურებლის, მაგრამ ახლა თვალსაც და ყურსაც მკურნალობა სჭირდება.
  დღეს ისევ პრესით თუ გაიგებ  რა ხდება ქვეყანაში. „მეოთხე ხელისუფლება“ აქ ცდილობს თავიანთი ფუნქციების შესრულებას. რომელ დემოკრატიაზეა საუბარი, როცა ქვეყანაში ჟურნალისტიკა ფაქტობრივად დაღუპვის გზაზეა და ეს მაშინ, როცა ძალიან ბევრი ნიჭიერი ჟურნალისტი გვყავს, ქართველ ჟურნალისტებს აქვთ ნიჭი და ბუნებრივი უნარი, მაყურებლი და მსმენელი მიიზიდონ თუმცა ამის საშუალება იშვიათად ეძლევათ მათ.
დღეს როგორც იქნა ძალიან მწირი  რაოდენობა  ტელევიზიებისა  და ბეჭდური მედიის წარმომადგენლებისა, რომელთაც ასე თუ ისე გამოსდით ის გააკთონ რაც სურთ, ან ის დაწერონ რაც უნდათ, რომ ხალხმა გაიგოს ან პირიქით.  


p.s  ი.თ.  შემდეგში იმ თემას ვიქონიებ რაც საჭიროა კულტურის ჟურნალისტმა დაწეროს.... :):):):) 

,,ნიმფა"

ჩემი თანამშრომელი ილიკო კილაძე, მოსვლის დღიდან ,,ნიმფას" მეძახის. დავინტერესედი სიტყვის მნიშვნელობით და აი რა აღმოვაჩინე.: 

ნიმფები (ბერძნ. νύμφαι „საპატარძლოები“, ლათ. nymphae) — ძველ ბერძნულ მითოლოგიაში (ქართ. ფერიები)[1][2] ცოცხალი სტიქიური ძალების განსახიერება ქალიშვილების სახით, გამოხატული ნაკადულების რაკრაკით, მცენარეთა ზრდით, მთებისა და ტყეების გარეული მშვენიერება. გეასაგან წარმოშობილნი[3]. ისინი ცხოვრობდნენ ბუნების წიაღში, წყაროებთან ახლოს მთების ჩრდილიან ხეობებში, ჭალებში. სატირების მსგავსად არიან დედამიწის ზედაპირის სულები, ბუნებრივი ძალების გამომჟღავნება, მოქმედნი ადამიანის მიღმა განცალკევებულ გროტებში, ხეობებში, ტყეებში, კულტურული ცენტრებისაგან დაშორებით, ისინი დაკავებულნი იყვნენ ქსოვით, ქარგვით, მღერიან და ცეკვავენპანის ვიოლინოს ჰანგების ქვეშ, ნადირობენ არტემიდასთან ერთად, მონაწილეობენ დიონისეს ორგიებში, მუდმივ ჭიდილში არიან მომაბეზრებელ სატირებთან. ზოგჯერ ისინი შედიან კონტაქტში ადამიანებთან, ზრუნავენ მათზე, ეძლევიან გმირებსა და მშვენიერ ყმაწვილებს (კალიპსო და ოდისევსი, ამარილა და დაფნისა), ზოგჯერ ისინი ადამიანებს უგზავნიდნენ შეშლილობას, მრისხანებას, უგზავნიან წინასწარმეტყველების ნიჭს, აღმაფრენას. ასეთ შთამაგონელებ ნიმფებს მიეკუთვნება მუზები. მათ მიუძღვნა ორფეოსმა LI ჰიმნი.


  • ორეადები — მთის ნიმფები
  • დრიადები — ტყისა და ხეების ნიმფები
  • ნაიადები — წყაროების ნიმფები
  • ნერეიდები — ზღვის ნიმფები
  • ნეპეი — ხეობების ნიმფები
  • ლიმონიადები — მდელოების ნიმფები
ნიმფებს უძღვნიდნენ გროტებსა და გამოქვაბულებს, ზოგჯერ აშენებდნენ სამლოცველოებს განსაკუთრებით მცენარეებით მდიდარ და ირიგაციულ რაიონებში, უფრო გვიან კი ქალაქებში. ნიმფებს სწირავდნენ თხებს, ხბოებს, რძეს, ზეთს, ღვინოს. როგორც ბუნების სიმშვენიერების გამოხატულებას მათ ხელოვნებაში გამოსახავდნენ ლამაზ არაჩვეულებრივ თმიან ახალგაზრდა ქალიშვილებად ყვავილების გვირგვინებით უფრო გვიან მოცეკვავეებად, გაშიშვლებული ხელებითა და ფეხებით, გაშლილი თმებით. ორეადებს წარმოადგენდნინ მაღალ კლდეებზე ჩამჯდარ ჩაფიქრებულებს. ნაიადების გამოსახულებებს ხშირად ატრიბუტად ნიჟარა წარმოადგენდა რომელიც კალთაში ედო.

,,იქ სადაც პეპლები დაფრინავენ’’

  ესო ბედიაოო...!!! ასე ითქვა სამეგობროში და წერტილი დაესვა ამ თემას, ისე დაესვა ხაზგასმით და შავად. ბედს შევეგუე(თქო), რომ გითხრა მოგატყუებ, რადგან არც არასოდეს ყოფილა ეს ჩემი ამბიცია, ან კიდევ არც არასოდეს ჩამითვლია ჩემი ბედის ,,end’’-ად. მოკლედ გულში პროტესტის გრძნობა გამიჩნდა და ჩემი გონებრივი და გულის ,,search’’-ი ავამოძრავე.
    ვეძებე და თავი მოვიკალი არა, მაგრამ რაღაც პერიოდში გამალებით ვაცეცბდი ,,მჭერმეტყველ’’ თვალებს. ბოლოს ,,heart’’- მაც თავი ანება გამალებით ბაგა- ბუგს და და-,,stop’’-და.
სამეგობრო კი დამრჩა ,,angry’’ ასე, რომ დავიკარგე და დაკარგული დავრცჩი ჩემშიც  ,,me’’. წუწუნის გამომხატველი, ერთი და იგივე შეკითხვები და პასუხი მხოლოდ ერთი : ,,ხო ვიცი“.  ბოლოს კი  მოწყენილი-,,smile’’.
  ყოველი დღე ,,beautiful’’-ლიაო და ასე ყოველ დღეს, მეც შეძლებისდაგვარად კარგად ვატარებ. თავს ვარიდებ განმეორებით შეკითხვებს და მხოლოდ იმას პასუხობ რაც მე მინდა. გაუთავებელი ,,Training”-ები რაღაც უაზრო თემებზე.
და ბოლოს ფაკ ,,off  all the situation” :):):):):):@

ჩემი ამბავი ასე იწყებოდა....

 ვიჯექი ჩემს უსაყვარლეს მეგობართან. ჩემს ,,კომპთან’’ და დეპრესიისკენ მიმავალი გზა სწრაფად მიმათრევდა, მის ღრმა და დაუსრულებელი ფსკერისკენ.  მოხედვას ვცდილობდი და მხოლოდ ნისლით დაბურული ერთი სწორი ხაზი მხვდებოდა. წადი , იარე მხოლოდ მიმართულება არ ჩანს.  სწორი თეთრი ხაზი მიგიყვანს სადღაც, ან ივლი დაუსრულებლად. ეს იგივე იყო რაც ჩემი ვარდნა სადღაც. სიარული გრძნობებს მიკარგავდა და ისევ ვარდნა ვარჩიე რადგან აქ გრძნობები გამიღრმამვდა. მაპატიეთ ცოტა თემას გადავუხვიე, მაგრამ გაფანტულ ხალხს ეს ხშირად მოგვდის.
  ჩემი იდეა დამეწერა ,,წვიმის კაცზე“ ერთი ახლობლის დაბადების დღიდან გამიჩნდა. საერთოდ თვითონ უწოდებს თავს ,,წვიმის კაცს“ უფრო ,,წვიმის შვილს“ .  წვიმა ჩემში ასოცირდებოდა ყოველთვის მოწყენასთან და რაღაც რომანტიზმთან,  მისტიურთან ან კიდევ ცუდი მოვლენების დაჩქარებასთან.  ასეთ დღეს ყოველთვის მერჩივნა სახლში ვყოფილიყავი, რადგან ცოტა მეშინია კიდევ წვიმის. მან ხომ გრძნობების გაღმავება იცის და სევდა მოაქვს, ან ვისთვის როგორ ... ისევ გადავუხვიე თემას, მაპატიეთ.
 მოკლედ შევქმენი ,,წვიმის კაცი“  და ამ კაცში პატარა ყმაწვილი ან უფრო ახალგაზრდას დავარქმევდი. რომანტიზმის სავსე ახალგაზრდა უფრო ლოგიკური იქნებოდა ჩემის საზრით. მივეცი მას მწვანე თვალები, ოდნავ ქერა თმა და მივუშვი მის ნებაზე.   ასე გაიზარდა თვითნებურად.  ბერნი ამბობს: ,,ადამინის ბედს განსაზღვრავს ის, თუ რა ხდება მის თავში, როდესაც იგი გარე სამყაროსთან წინაღმდეგობაში ხვდება.“ რომელ წინააღმდეგობა გადალახა ,,წვიმის კაცმა ან ამ კაცში პატარა ბიჭუნამ „ ჩემთვის უცნობია, იმიტომ, რომ საერთოდ არ ვიცი ვიზე ვწერ.
  ეს იდეა წარუმატებელი მეჩვენებოდა მანმ სანამ ჩემი ერთი ნაცნობი არ შემომხვდა და უხაიათობის მიზეზი არ მკითხა. პასუხი რათქმაუნდა სტანდარტული იყო: ,,აბა ეგ, რომ ვიცოდე, მეც ვუშველიდი ჩემს თავსთქო“. გულის სიღრმეში  ვიცოდი, მაგრამ რა საჭირო იყო სხვიზი ხელების ფათური ჩემს გონებაში. ისევ დუმილი.  ბოლოს კი გონებში ნათელი აზრი დამებადა და მივხვდი, რომ სწორედ დუმილი იყო იმის მიზეზრი საითაც მე მივექანებოდი.  გონება თითქოს გართულიყო მთელი ამ დროის განმავლობაში და შველს ითხოვდა, ყურადღებას ითხოვდა საყვარელი ხალხი.
 ,,წვიმის კაცი“ ცოტა უცნაური ყმაწვილი აღმოჩნდა.  ყველაფერ საოცართან ერთად მეოცნებე და პესიმისტიც ყოფილა.  ერთი დღით დაიწყო ცხოვრება, მის მერე რაც მთელი თავისი ცხოვრება დაკარგა და ამ ყველაფერმა, მისი გრძნობებიც გააქრო ადამინების მიმართ, მოუკლა განცდები და დარჩა მარტო. ხოლო სხეული თრთოლვითა და ცახცახით აევსო... ხოლო თავალები კი ისევ ისეთი შერჩენოდა, ისევ ბავშვური , ისევ ლაღი და იმედით სავსე.
  ბოლოს როდესაც გადავწყვიტე , რომ ეს მუქი ფარდა გადამეგდო ჩემი ოთახიდან და ნათელი ფერის დამეკიდებინა, ან სულაც არ დამეკიდებინა, ჯანდაბას ვინღა კიდებს ახლა ფარდას... ბოლოს მაინც ვამჯობინე ისევ მუქი დამეტოვებინა. გარემო იყო უკვე ჩემთვის უცო და დაგვიანებული მათთან შერწყმისთვის და მე ისევ გადავეშვი მორევში.  მკვდარ ცოცხალს შორის პაექრიბა წავიდა ჩემში და მე ვერ გავარჩიე ერთურთს ეს ორი უკიდურესობა.  ვერ მივხვდი რა რომლის მერე იყო ჩემში და რომელი რომლის შემდეგ დგებოდა გზაზე. ბოლოს კი ერთი ფრაზა ამომიტივტივდა გულში, რომელსც ამ ორი დღის წინ განცხრომით ვიმეორებდი ვსწავლობდი, იმის იმედით, რომ სადღაც გამომადგებოდა და აი ის მომენტიც დადგა.  რადგან სიკვდილი სიცოცხლის შემდეგ კი არ დგება, ის ჩვენი ცხოვრების განუყოფელი ნაწილია. ბევრი რამ, რაც ცოცხალი გვგონია, რასაც განვიცდით, რასაც ვფიქრობთ, სინამდვილეში დიდი ხნის მკვდარია. მკვდარია ყველაფერი, რაც აქ და ახლა არ იბადება. მკვდარია მიბაძვა, მკვდარია ის, რაც მეორდება, მკვდარია სტერეოტიპი, სტანდარტი და ნორმა... და თუ ჩვენი გონება მკვდარი ნარჩენებით ამოივსო, ცოცხალი განცდისთვის, ფიქრისთვის, მომავლისთვის ადგილი აღარ დარჩება.
 ...და მას მოუნდა , გაფრენილიყო, მისულიყო წყალთან დაელია ბევრი წყალი და შემდეც ცის ნათებასთან ერთან მოსულიყო ჩვენთან. მოუნდა დავესველებინეთ და ღრმა გრძნობები უფრო გაეღრმავებინა ჩვენში. დაელია თუნაც მთელი ოკენე, შემოევლო  მთელი გალაქტიკა, მაგრამ ყოველთვის ისურვებდა ,,წვიმის კაცად“ დარჩენას.  მხოლოდ იმიტომ , რომ აქ მყოფი არასასურველი უცნაური ყმაწვილი, იქ წასული მთელი სამყაროსთვის სასურველი და მოლოდინით სავსე გრძნობად გადაიქცეოდა. იმას იზამდა რაც სურდა, იმასთან მივიდოდა ვისთანაც სურდა, ან საერთოდ ცრემლების გარეშე დატოვებდა უდაბნოსავით ყველაფერს. ეს გრძნობა უნდოდა მას განეცადა, უნდოდა, რომ სასურველი ყოფილიყო, უნდოდა ხალხის ვედრება გაეგონა და შემდეგ თუნდაც მომკვდარიყო.
 ფიქრი იმაზე თუ როგორ დამემთავრებინა ეს მოთხრობა თუ ნაამბობი ცოტა გამიძნელდა.  ბოლოს ვიფიქრე და გადავწყვიტე რაც კარგად მათავრდება ყველაფერი კარგიათქო. ოღონდ  მეხამუშა ცოტა ეს კარგი დასასრული. უცებ მომინდა ბოროტება ჩამედინა და ცუდად დამემთავერბინა  ან ჩემი ამბავი ან ,,წვიმის კაცის“.  არ ვიცი რატომ, მაგრამ უცებ ბერნის სიტყვები ამომიტიტივდა გონებაში : „ადამიანის ბედს განსაზღვრავს ის, თუ რა ხდება მის თავში, როდესაც იგი გარე სამყაროსთან წინააღმდეგობაში  ხვდება". და მომენტლურად გადავიფიქრე, აღარ მომინდა ცუდი დასარული, რადგან ჩემს თავში მხოლოდ უდაბნო და სამყაროზე გაბრაზებული ,,წვიმის კაცი“ ტივტივებდნენ.
ასე, რომ ,დაე იყოს  დასასრულის დასაწყისისა....

წერილი თოვლის პაპას. :)

თოვლის პაპა იცი რა მინდოდა მეთქვა?... არა უფრო  მინდოდა მეთხოვა, მაგრამ შემდეგ გადავიფიქრე.  შენ ხომ არ არსებობ, მხოლოდ მითი ხარ პატარა ბავშვებისთვის.  მეც ხომ პატარა ვარ, პატარა დიდი ბავშვი, რომელსაც სასწაულების სჯერა, სჯერა პარალელური სამყაროსი და საოცარი ფერიების.
თოვლის ბაბუ მე მინდოდა სიკეთე,  მინდოდა სიცოცხლე, მინდოდა სილაღე და ბედნიერება ყოფილი. მხოლოდ ეს მინდოდა მეთხოვა, მაგრამ არა ჩემთვის. ეს ყოველივე სხვისთვის მინდოდა.
საბოლოდ კი არც ჩემთვის და არც სხვისთვის არაფერი ასრულდა. ხოლო ყოველივე წარმოსახვითი ისევ გულში დარჩა,  სხვა სამყარო კი გაქრა.  არა, არ გადანაშაულებ თოვლის ბაბუ, შენ მხოლოდ სიკეთე ხარ, შენ ის ხარ რაც იმედს იძლევა  სურვილის ასრულებისა. უბრალო ყველაფერი გაუფასურდა რადგან , როცა იზრდები ილუზიების არ გჯერა.
... და მე მინდოდა შენთვის ბავშვობა მეთხოვა. ის სანუკვარი და უდარდელი, რომელიც ყოველ ჩვენგანში დღითიდღე ქრება და სიცარიელეს ტოვებს გულში. მოწოდებები და მიზანი იმისა, რომ გავიზარდო, ხოლო შემდგომში კი პირიქით დროის გაჩერება და ზრდის შეწყვეტა, მხოლოდ იმიტომ რომ დავიჯეროთ.
თოვლის ბაბუ მე მინდა დიდი ფუმფულა დათუნია, რომელიც არავინ მაჩუქა, იმის მიუხედავად, რომ გულით გთხოვე შარშან ზამთარს.
მე მინდა...
მე მინდა...
მე მინდა...
რატომ არავინ იკითხა მას რა უნდოდა? იქნებ მობეზრდა ჩვენი წუწუნი და თხოვნები და დასვენება უნდა. ??!!  მე გიშვებ შენ თოვლის ბაბუ, გიშვებ მხოლოდ იმიტომ კი არა,  რომ შენ დასვენება გჭირდება , მხოლოდ იმისთვის, რომ მე მჭირდება დასვენება.

უპასუხო პასუხები

ჩვენ ვართ ისეთები , როგორებადაც თავს ვიკატუნებთ.
ჩვენ ვართ ისინი ვინც გარკვეულ როლებს თამაშობენ ამ სამყაროში, ასე რომ ფრთხილად ვიყოთ ჩვენი როლის შერჩევისას.  შემთხვევითობა არ არსებობს,  არსებობს მხოლოდ გამიზნული ქმედებები და ამ ქმედებებზე ზოგჯერ არც ჩვენ ვაგებთ პასუხს. თავდაჯერება იმისა რომ რაღაცის გვწამს,  ცრურწმენები - ეს ისაა, რასაც ბრიყვები ყველაფერს აბრალებენ. აბრალებენ მხოლოდ იმიტომ, რომ თავიდან აიცილონ ის პასუხისმგებოლობა რაც სამყარომ დაგვაკისრა.  
არსებული , არასებულია და ამ არსებითომაში მთელი სონატა იმალება. ნოტები უკრავენ და უბრალოდ ყველაფერი მიდის მხოლოდ სწორ გზაზე.  არააქვს მოსახვევბი ამ გზას.  მკაცრია იყო თქმული! არაფერი მოდის იოლად, არც ყვავილი გაიხარებს უმიზეოდ. ყოველი ნაბიჯი ინახავს რაღაც აზრობრივ, სანამ მის წართმევას მოინდომებენ  როცა ვხედავთ, რომ ჩვენს აზრებს იპარავენ, ყვირლის ატეხვამდე, უნდა დავფიქრდეთ- მართლა ჩვენია თუ არა ეს აზრი.  იქნებ ეს ყოველივე უკვე იყო ჩვენამდე? იქნებ ეს ყოველივე უკვე ჩვენამდე მოიპარა ვინმემ?! 
გზა...  სიმართლისაკენ მისწრაფული, სხეულის ჭიდილი სულთან. სწორია თუ არასწორი? მართალი თუ მტყუანი? კეთილი თუ ბოროტი? საუკუნის სიტყვები გაშვებული ჰაერში და ზოგჯერ არც კი იცი ვის ეკითხები.  შვილების მჭამელი მართმლსაჯულება და კანონი.
ხოლო ვინ ვართ ჩვენ შვილები მოსულები არსაიდან თუ შვილები მოსულები პასუხების საძებნელად?  იმ კითხვების პასუხებისა, რომელნიც ოდიდგანვე ჩვენში ინახება, პასუხისმგებენლიც ჩვენ ვართ ყოველივე ჩვენი საერთო წესისაგან, ნორმისაგან გადახვევის გამო. 
...და თვენ რას იტყვით ღირსნი ვართ, რომ გაგვანთავისუფლონ ჩვენი როლებიდან სამუდამოდ, რომ ჩვენი ქმედებების გამო აღარ ვაგოთ პასუხი, რომ პასუხებს ექნებათ კითხვები და პირიქით, ან ის რომ ცრურწმენები აღარ იარსებებენ???
ბოლოს ხომ ჩვენ მაინც შეკითხებთან მივედით, რომელთა პასუხები ისევ ჩვენს გულებსა და სულებშია.

ამოუცნობი გრძნობა

რაღაც იყო..   
ვიღაც იყო...
სადღაც იყო...
ყოველივე  დარჩა  იქ  ვისთანაც უნდა დარჩენილიყო.  ოდესღაც მოღრუბლული სამყარო, განათდა. გამოვედი შემნილი სამყაროდან, რომელიც კვერცხის ნაჭუჭივით იოლად  გატყდა. მიხარია, რომ მანდ სამუდამოდ არ დავრჩი ჩემს ოცნებებთან და ფიქრებთან.
იყო დრო როდესაც მე მოვკვდი საკუთრ სამყაროსთან ერთად. თუმცა  აღმოჩნდა ის არ მომკვდარა  მხოლოდ ჩემში ჩაიმალა.
პეიზაჟი რომლის აღწერა მე მინდოდა წყლითაა დააფარული, ასევე ბუნდოვანია სპექტაკლი, რომლის დადგმა ჯერ ვერ მოვასწარი.  მიმოფანტულან მსახიბებიც.
გვირილებით მოპენტილი მინდოდი მამშვიდებს. ყვავლების სურნელი, ამოუცნობი ადამიანის სურვილები, როგორი ძნელია ვინმეზე წერო.  სიყალბე არ გამომივა, მხოლოდ სიმართლე და ,,გამის“ სისწორე, როგორი ძნელია ,,მუსიკის“ არევა. ,,მუსიკის“ რომელსაც არ უყვარს სიყალბე. 
ადამიანი იბადები ერთხელ და იბადები ბედნიერებისთვის. მე შევცვალე ჩემი ტაქტიკა, მომავლისთვის მხოლოდ კარგი იქნება ჩემი ლექსიკა. არაფრით იწყება ყველაფერი და წამიერად გამიჩნდა შეკითხვა:  არის აქ ბედნიერება?
გრძნობები გულშია, ფერები კი ყვეგანაა სულში, გულში, გონებში... რა არის ნაწილი ამ ყოველივესი?
ადამინის ნაწილი ხომ სიცოცხლეა, მისი ნაწილია ტკივილი, სიხარული, ტირილი, ღიმილი და ის ამოუცნობი სიტყვა ,,ბედნიერებაც“.
რა მცირედია საჭირო რომ იყო რაღაცნაირი სიხარული, რაღაცნაირი კეთილი, რაღაცნაირი ფერადი....
ხო, აი, ალბათ ესაა ის ამოუცნობი გრძნობაც, რომელიც ვერ გავშიფრე და სადღაც დავკარგე.
და....
დრო...
ტკივილი...
სევდა...
ცრემლი და ისევ...
 დრო....
 მოვიდა ის მეწვია, ჩემს გულშიც დაიდო ბინა. ის მოვიდა და მე ვერ გავუშვი ის უკანასკნელი ბედნიერება, რომელიც ჩემთვის ცხოვრებამ გამოიმეტა .
მე დავრჩი, ის დარჩა. ჩვენ დავრჩით ერთად სმუდამოდ ... 

ესე უცებ მომაფიქრდა მოვიძიე და დავწერე.:))))

ქალთა საერთაშორისო დღე
ყოველი წლის 8 მარტს აღინიშნება. ეს არის ქალთა ეკონომიკური, პოლიტიკური და სოციალური მიღწევების აღნიშვნის გლობალური დღესასწაული. პირველად ეს დღე 1909 წლის 28 თებერვალს აშშ-ში ამერიკის სოციალისტური პარტიის დეკლარაციის შემდეგ აღინიშნა.
ამ დღეს მომხდარ ისტორიულ მოვლენათა შორის ერთ-ერთი უმთავრესი, რომელმაც მოძრაობა მთელი მსოფლიოს მასშტაბით გახადა ცნობილი, იყო "ტრაიენგლ შირტუეისტ" საფეიქრო ფაბრიკაში მომხდარი ხანძარი, რომელმაც 140-ზე მეტი ქალი იმსხვერპლა.
იდეა ქალთა სოლიდარობის საერთაშორისო დღის აღნიშვნისა თავდაპირველად მე-20 საუკუნის დასაწყისში დაიბადა სწრაფი მსოფლიო ინდუსტრიალიზაციისა და ეკონომიკური ექსპანსიის ეპოქაში, რომელმაც მასობრივი პროტესტები გამოიწვია მუშათა აუტანელი სამუშაო პირობების გამო. ერთ-ერთი პირველი ასეთ პროტესტთაგანი იყო ნიუ-იორკის სამკერვალო ფაბრიკების მუშა-ქალთა გაფიცვა 1857 წლის 8 მარტს. მათი პროტესტის მიზეზი ძალზე მწირი ხელფასი და გაუსაძლისი სამუშაო პირობები იყო. ქუჩაში გამოსული გაფიცული ქალები პოლიციის მიერ დარბეული იქნა. ორი წლის შემდეგ იმავე თვეს სწორედ ამ ქალებმა დააარსეს პირველი პროფკავშირი.
მომდევნო წლებში 8 მარტს უფრო მეტი და ფართომასშტაბიანი პროტესტები მოჰყვა. 1908 წლეს 15.000 ქალბატონი გამოვიდა ნიუ-იორკის ქუჩებში მოკლე სამუშაო დღის, უკეთესი ანაზღაურებისა და არჩევნებში ხმის მიცემის უფლების მოთხოვნით. 1910 წელს კოპენჰაგენში ჩატარდა პირველი ქალთა საერთაშორისო კონფერენცია სოციალისტ-ინტერნაციონალის მიერ. ამ ყრილობაზე დაფუძნდა ქალთა საერთაშორისო დღე გავლენიანი გერმანელი სოციალისტი კლარა ცეტკინის ინიციატივით. მომავალ წელს ამ დღეს ქალთა სოლიდარობის მიზნით მილიონზე მეტი ადამიანი გამოვიდა ავსტრიაში, დანიაში, გერმანიასა და შვეიცარიაში. პირველი მსოფლიო ომის დაწყებისას ქალები მთელი ევროპის მასშტაბით სამშვიდობო მსვლელობას აწყობენ 1913 წლის 8 მარტს.
1917 წლის რუსეთის რევოლუციის გამომწვევი პირველი ნაპერწკალი ქალთა საერთაშორისო დღისადმი სოლიდარობის მიზნით გამოსული დემონსტრაციები გახდა. ოქტომბრის რევოლუციის შემდეგ ბოლშევიკი ფემინისტი ალექსანდრა კოლონტაი იყოლიებს ლენინს რათა ეს დღე ოფიციალური დღესასწაული გახდეს, თუმცა 1965 წლამდე ის მაინც სამუშაო დღედ ითვლებოდა. 1965 წლის 8 მაისს სსრკ-ის უზანაესი საბჭოს პრეზიდიუმი ბრძანებულებით ქალთა საერთაშორისო დღე უქმე დღედ გამოცხადდა "საბჭოთა ქალთა კომუნისტურ აღმშენებლობაში, დიდ სამამულო ომში საბშობლოს დაცვის, ფრონტისა და უკანა ხაზებზე ჰეროიზმის, ხალხთა შორის მეგობრობის განმტკიცებისა და მშვიდობისთვის ბრძოლაში უდიდესი დამსახურებისთვის".
ეს დღე ოფიციალურ დღესასწაულად და უქმე დღედ დღემდე რჩება ყოფილი საბჭოთა კავშირის ქვეყნებში, მათ შორის საქართველოშიც.
დასავლეთში საერთაშორისო ქალთა დღე 1920-იანი წლების ბოლომდე მასშტაბურად აღნიშნებოდა, თუმცა შემდეგ კომუნისტებთან ასოციაციის გამო მისმა პოპულარობამ იკლო. 1960-იან წლებში ფემინიზმის აღმავლობის ჟამს ეს დღე ისევ იძენს პოპულარობას. 1975 წელს, რომელიც ქალთა საერთაშორისო წლად გამოცხადდა, გაერომ ოფიციალური სანქცია გასცა ქალთა საერთაშორისო დღის სპონსორობისთვის.
2005 წელს ბრიტანეთის პროფკავშირების გაერთიანების კონგრესზე ერთხმად დაუჭირეს მხარი რეზოლუციას ბრიტანეთში ქალთა საერთაშორის დღის სახალხო დღესასწაულად გამოცხადებას.
ამჟამად ქალთა უფლებების დაცვის მოძრაობები მსოფლიოს გარშემო ყოველწლიურად 8 მარტს მრავალ ღონისძიებას ატარებენ. ქალთა გლობალური ასოციაციის "ავრორა" ვებგვერდზე შესაძლებელია ადგილობრივ ღონისძიებათა დარეგისტრირება, რაც ქალთა უფლებების დაცვის სფეროში ლოკალური მოვლენების გლობალურად გაშუქებას უწყობს ხელს. მსოფლიოს მრავალი ქვეყნის მთავრობა და ორგანიზაცია უჭერს მხარს ქალთა საერთაშორისო დღეს და მისდამი ინტერესი დღითიდღე იზრდება.

,,იმედი ბოლოს კვდება, ის ჩემში ისევ ცოცხლობს.

გადაეშვა რუხის ფერი  სული და მე მარტოობა ვიგრძენი... შიში სასოწარკვეთისა. სურნელი კანისა, რომელიც წლებია მიღიტინებს გონებას, სულს, სხეულს და ყოველ იმ კაპილარს რაც გამაჩნია.
დახუთული ჰაერი, სიკაშკაშე სადღაც გაქრა.
ღმერთო! როგორ მჭირდები. რწმენის გაღრმავება სიცარილეში, სამყაროს მარადიულობის არსებობის განადგურების მოწმობა მჭირდება ჩემში. წავალ, ალბათ ოდესმე მეც წავალ და არაღაფერს დავტოვებ უკან. მხოლოდ სურნელი იტრიალებს ჩემი, ოღონდ  სხვისი გონებით.
... და მე მოვალ, ისევ მოვალ. მხოლოდ მას დაემართება გაორება ვისთანაც მოვა. ისე იქნება როგორც ახლა მე ვარ. ვისი სურნელი დარჩა ჩემში?!  ან პირიქით ვისი მერგო წილად რომ მეტარებინა?!  სუნთქვა გვიჭირს... ჩვენ ხომ ორნი ვართ ერთ სხეულში.
ამოდიი... ამოდიი... გთხოვ.!!  მე ხომ ვიხრჩობი.  ყველა მოძრაობა , ყველა შეხება ჩემს ნაზ კანთან გაურკვევს ტკივილს მანიჭებს. აქ მხოლოდ ერთის ადგილია, შენ ხომ იცხოვრე, შენ ხომ ისუნთქე, შენ ხომ გიყვარდა.... ახლა ეს ყოველივე ჩემია, მე მეკუთვნის, ჩემი ჯერია. 

იცი რა მენატრება?! საკუთარი გულის სიცარიელე, საკუთარ ფიქრებთან მარტო დარჩენა. ვგრძნობ რომ შენ არ წახვალ, არა და როგორ მეიმედებოდა შენი გამგზავრება სულ ცოტახნით მაინც. არ წახვალ! მაშ მე წავალ დაე დარჩი შენ ისევ და იყავი სულ, მუდამ, დიდხანს. მოგბეზრდება ეს ერთფეროვნების განტოლება, რომელიც ვერავინ ამოხსნა. -რამეს მოიფიქრებ?  არამგონია ისეთი რამ მოიფიქრი, რაც აამდე არავის ჩაუდენია, არამგონია შენნაირი ეგოისტიც იყოს სხვა ვინმე...
მაშ არ წახვალ?
მაშ მე წავალ....
დაგტოვებ სამუამოდ ეულს და აღარასოდეს მოვალ. დასრულდება ეს რახარუხი ჩემშიც, დამწვარ მიწაზე ისევ ამოვა ლამაზი გვირილები. მათი სურნელით ვივლი მხოლოდ, შენ კი დაგივიწყებ მიეცემი სამუდამო ძილს და წუხილს.
გავფრინდები, ფრთებს შევალეწ მწვანე ღრუბლებს და დავეშვები ზღვისპირა წითელ ნაპირზე სადაც ვიქნებით მხოლოდ მე და ჩემი ნუგეში, იმედი და ის მარტოობა რასაც მივტირი.
 ,,იმედი ბოლოს კვდება, ის ჩემში ისევ ცოცხლობს. „